Voorbereidingen voor de reis... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Boudewijn & Marleen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor de reis... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Boudewijn & Marleen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor de reis...

Door: B&M

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn & Marleen

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

17-01-2014 (21.23)

Hallo tegenvoeters*!
(*Dit woord hebben wij onlangs geleerd van Juul, het betekent blijkbaar dat wij zo heten omdat we met de voeten tegen elkaar aan staan, alleen zit de aarde ertussen...ps Juul: nee het voelt niet gek om op z'n kop te staan hihi).

Wij hebben ons vandaag en gister bezig gehouden met het verzamelen van onze campingspullen en het zoeken van een auto.
Met beide hebben we succes gehad. Gisteren bij de Kathmandu voor een prikkie een tent, 2 luchtbedden, een kookpitje en een bestekset gekocht. De verkoper deed voor het gemak overal 40%-60% korting vanaf! Dat vonden wij uiteraard niet vervelend...

Na enkele uren (gister en vandaag) in een donker/duister internetcafe vol met gamende koreanen te hebben doorgebracht, zoekend naar een auto, vonden we een mooie advertentie van een toyota, in de buurt van Auckland. Dus wij contact opgenomen met de eigenaar en we mochten vanavond komen kijken.

"In de buurt" bleek een uur rijden met de bus te zijn, maar goed zo konden we Auckland weer eens van een andere kant zien. De eigenaar, de Ierse Casey, bleek een aardige jongen te zijn en de auto zag er keurig uit. Na een grondige inspectie en een testrondje besloten de auto te kopen. Deze kunnen we zondag ophalen (joepie!!!).

Maar nu was de volgende vraag: hoe komen we weer terug vanuit dit plaatsje waar de bus maar 1x per 2 uur rijdt oid.? Gelukkig wilde Casey ons halverwege afzetten bij een busstation, alwaar we aan werden gesproken door de Maori-buschauffeurvan een touringbus....of wij gratis mee naar Auckland wilden rijden... Wij nog een beetje twijfelend/argwanend, toch maar mee gegaan en hij heeft ons netjes midden in het centrum afgezet. Scheelde ons toch weer een buskaartje van $10,-.

Nu hebben we morgen nog de tijd om de laatste spullen te verzamelen en dan gaan we lekker on tour. Daar hebben we veel zin in.

Tot snel.

Liefs,
Bou en Leen

(Ps. Foto's zijn van Mount Eden en de Skytower)

(PPs. Wisten jullie dat je in Auckland naast gewoon rechtdoor oversteken op een kruispunt, ook diagonaal kan oversteken...alle stoplichten voor voetgangers op het kruispunt gaan tegelijk op groen, dus men kan ook schuin oversteken. Leuk fenomeen, zouden ze in Amsterdam nog wat van kunnen leren!)

• 17 Januari 2014 - 09:53

Andrea:

Heuj guys!

Het klinkt allemaal echt super al! En leuk om zo een beetje mee te kunnen lezen. Veel plezier!!!

xxx